AS Eesti Raudtee Tallinn – Keila – Riisipere lõigu remonditööd said hoo sisse

Tänasest algasid suuremad remonditööd AS Eesti Raudtee ja Ühtekuuluvusfondi kaasfinantseeritava projekti „Tallinn-Keila-Paldiski ja Keila-Riisipere raudtee kapitaalremondi II etapi“  raames. Töödega alustatakse Riisipere jaamast, mida võib tinglikult lugeda Riisipere – Turba raudteelõigu rajamise esimeseks etapiks.

„Alates 30. aprillist tehakse raudteetöid Riisipere jaama läänepoolses osas, arvestades tööde iseloomu, võib seda pidada Riisipere-Turba raudtee taastamise alguseks,“ ütles AS Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin. „Selleks, et tagada suuremad sõidukiirused Turba suunal, ehitatakse Riisipere jaama läänepoolne suund täiesti ringi. Muutub jaama peatee asukoht, rajatakse uus muldkeha ja raudtee pealisehitus, eemaldatakse olemasolevad pöörmed ning paigaldatakse uued pöörmed uude asukohta,“ lisas Vjatkin.

Remonditööde teostamise ajal Riisipere jaamas rongiliiklust ei toimu, kuna tööd hõlmavad tervet jaama. Rongid sõidavad sel perioodil kuni Vasalemmani ning sealt edasi organiseeritakse liiklust bussidega. Tööd Riisipere jaamas lõppevad 18. mail.

Riisipere jaamast edasi liigutakse töödega Keila jaama, kus rongide liiklusgraafikut see ei mõjuta. „Keila jaamas remonditakse käesoleval aastal jaamahoone äärmine tee, samuti on suve teises pooles kavas alustada töödega uue reisiplatvormi rajamiseks veetorni äärsele maa-alale,“ ütles Riho Vjatkin. Uus platvorm võimaldab paindlikumalt organiseerida reisirongiliiklust ja suurendada väljumiste arvu.

Antud projekti raames toimuvad suuremahulised ehitustööd juunist septembrini ka Tallinna ja Pääsküla vahelistel lõikudel. Tööd on planeeritud järk-järgult kogu raudtee lõigul, mistõttu olemasolev kaheteeline lõik on kasutusel üherajalisena nii Balti jaamast väljuvatele kui ka saabuvatele rongidele. Kindlasti nõuab see täiendavaid korrektuure rongide arvu osas ning seetõttu on osade rongide asemel käigus asendusbussid. Samuti on remondiperioodil kasutusest väljas remonditava tee poolsed platvormid.

„Kuna Tallinna ja Pääsküla vaheline lõik on intensiivne nii rongiliikluse kui raudteeületuskohtade osas, tuleks inimestel olla tööde perioodil raudteed ületades eriti tähelepanelik. Remonditöö läbiviimine toob kaasa ümberkorraldusi nii rongiliikluses kui ka raudteeületuskohtadel, inimestel tuleks tööperioodil tähelepanelikult jälgida juhiseid ja infotahvleid. Kindlasti teeb aga nii Eesti Raudtee kui ka töövõtja GoTrack OÜ endast kõik oleneva, et antud periood kulgeks võimalikult sujuvalt,“ ütles Riho Vjatkin. Info muudatuste ja transpordikorralduse kohta kajastatakse jooksvalt Elroni kodulehelt www.elron.ee, samuti paigaldatakse info peatuskohtade stendidele.

Kapitaalremondi käigus vahetatakse välja kogu raudtee pealisehitis ehk ballast, rööpad ja liiprid. Vajadusel laiendatakse muldkeha ning suurendatakse kandevõimet ja remonditakse ülesõidukohad. Kogu projekt hõlmab kokku töid 42 kilomeetril, jaamades vahetatakse välja 47 pöörangut. Kapitaalremont tagab selle, et lõigul on võimalik reisirongide kiiruseid tõsta kuni 120 km/h, mis tähendab reisijatele ajavõitu. Vähemtähtis ei ole ka ohutus. Remondi käigus vahetatakse välja mitmed oma elutsükli lõpus olevad detailid, uute materjalide kasutamine suurendab raudteeliikluse ohutust, töökindlust ja lisab reisija seisukohast mugavust. Projekti rahastatakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist kogumahus 23,7 miljonit eurot, kaasrahastuse määr on 85%. Remonditööde läbiviimiseks on sõlmitud leping osaühinguga GoTrack, mille maht on 13,9 miljonit eurot.