Eesti Raudtee veomahte kasvatavad uued suunad ning projektid

Kaubaveomaht Eesti Raudtee taristul kasvas esimese viie kuu jooksul 12% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ning moodustas kokku 6 miljonit tonni. Kõige enam veeti Eesti Raudtee taristul väetisi, mineraalseid kütuseid ning põlevkivi.

Transiitveod moodustasid esimese viie kuu jooksul Eesti Raudteel liikunud vedudest 4  mln tonni, mis on 20,3 % kõrgem tulemus kui 2017. aastal samal perioodil.

„Veomahtude kiirenev kasvutempo on saavutatud tänu heale koostööle meie kaubasaatjate, vedajate ja koostööpartneritega. Selle heaks näiteks on maikuu viimastel päevadel Leedu, Läti ja Eesti raudteede ning kaubavedajate poolt Tallinnas allkirjastatud „ Merevaigurongi“ konteinerrongi projekt, mille kohaselt alustakse juulis vedu ka nn põhi-lõuna suunal,“ kommenteeris Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee.

Lisaks Balti riike ühendavale konteinerrongi projektile lisanduvad augustikuus Eesti Raudtee taristule kaks ida-lääne suunalist Hiina konteinerrongi. „Kui viimase viie kuu konteinerite veomaht on kasvanud 48%,  siis uute rongide toel prognoosime aasta konteinervedude kasvu kahekordistumist,“ lisas Laidvee.

Ka reisijate arv raudteel näitab jätkuvat kasvutrendi. Kohalikus ühenduses sõitis maikuus rongidega 723, 8 tuhat reisijat, mis on viimaste aastakümnete rekordtulemus reisijate arvus. Viie kuu peale kogunes seetõttu üle 3,2 miljoni reisija, mis on 8% kõrgem tulemus kui eelmise aasta samal perioodil.  Rahvusvahelist reisirongi kasutas viie kuu jooksul 43,4 tuhat inimest, mis on pea 7% rohkem kui eelmise aasta esimese viie kuu jooksul.