21,1 mln eurot, EL toetusemäär 85%
2018 II kvartal – 2023 IV kvartal

logo

Lääne-Harju raudtee rekonstrueerimise (Tallinn-Keila-Paldiski; Klooga-Kloogaranna; Keila-Riisipere-Turba) projektiga paralleelselt toimub kogu läänesuunal uue liiklusjuhtimissüsteemi (LJS) ehitus.

Suurema osa liiklusjuhtimise uuendamise töödest teostab Soome ettevõte Mipro OY, kellega sõlmiti töövõtuleping 2018.a suvel. Lääne-Harju piirkonda jäävate jaamade ja jaamavahede liiklusjuhtimise olemasolevad releepõhised süsteemid on amortiseerunud (ehitatud ajavahemikul 1958-1981) ning pärinevad endise NSVL militaartööstuse sektorist. Samuti on amortiseerunud toiteahelad ja muud liinirajatised. Projekti eesmärgiks on kõikide LJS süsteemide väljavahetamine piirkonnas.

2019.a. käivitasime uue liiklusjuhtimise süsteemid Klooga ja Riisipere jaamas ning 2020.a. Keila, Vasalemma ja Paldiski jaamas. 2021.a. rajati uus liiklusjuhtimissüsteem Balti jaama ja Pääsküla – Balti jaama lõigule ning 2022.a. uuendatud Pääsküla jaama ja Keila- Pääsküla kaheteelisele lõigule. 2023. aasta novembriks valmib projekti viimane etapp – tarkvara uuenduses, mis on seotud uuendatud liiklusjuhtimissüsteemi tsentraliseeritud kaugjuhtimisega.

Lääne-Harju raudteeliinide liiklusjuhtimissüsteemi moderniseerimise tulemusena valmib kogu Lääne-Harju piirkonna liikluse juhtimiseks uus ja mikroprotsessortehnoloogial põhinev kaasaegne rongide liiklusjuhtimise süsteem ning piirkonna raudteeülesõidud varustatakse fooride ning tõkkepuudega. AS Eesti Raudtee soovib seeläbi suurendada raudtee läbilaskevõimet, tõsta liiklusjuhtimise ja muude tehnosüsteemide toimepidevust, ohutuse- ja turvalisuse taset ning muuta raudtee haldamine, sellel opereerimine ning kasutus maksimaalselt tõhusaks ja automatiseerituks.