Projekti põhieesmärgiks on reisirongide- ja kaubaveo kiirendamine ning nüüdisaegse raudteetranspordi arendamine Tapa–Tartu raudteelõigul, tagades kogu raudteelõigul perspektiivse kiiruste tõusu kuni 160 km/h, kiiruste tõusule vastavad ooteplatvormid ning ohutuse. Tapa–Tartu raudteelõigul Kiltsi–Rakke–Vägeva jaamavahedes on kasutusel R65 rööbastega ja KB kinnitustega betoonliipritega teelõike, mille seisund ei võimalda tõsta reisirongide kiirust üle 120 km/h. Projekt näeb ette rööbastee kapitaalremondi vastavatel teelõikudel, mille käigus vahetatakse välja raudtee pealisehitusmaterjalid (ballast, rööpad, liiprid jms), vajadusel laiendatakse muldkeha ja suurendatakse kandevõimet, rajatakse või puhastatakse veeviimarid.
Projekti teostusega võimaldatakse reisirongide sõidukiiruse suurendamist kuni 160 km/h, rekonstrueerides Kiltsi–Vägeva raudteelõigu, pikendades Tapa–Tartu raudteelõigul olemasolevad lühikesed ooteplatvormid ning rajades tunneli(d) raudteealuseks läbipääsuks. Selleks, et tagada kiiruste tõus jaamakõrikus, on vajalik välja vahetada Kiltsi ning Rakke jaamades peatee pöörangud betoonprussidel pöörmete vastu. Kiiruste tõusust tulenevalt ehitatakse kehtivatele normidele vastavaks Kiltsi, Rakke, Vägeva, Pedja, Tabivere ja Kärkna ooteplatvormid. Ohutuse tagamiseks asendatakse Alupere ülekäik kahetasandilise ristega.
Kaasrahastanud Eesti riik kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemise tulust.