Vastavalt Transpordi ja liikuvuse arengukavale ja üleriigilisele planeeringule Eesti 2030+ on eesmärgiks viia raudteel projektkiirus reisirongidel 160 kilomeetrini tunnis. Antud projekti eesmärgiks on Tapa–Narva raudteeliinil reisirongide- ja kaubaveo kiirendamine ja raudteetranspordi arendamine. Projekti käigus tehtud tööde järgselt on võimalik suurendada senist suurimat reisirongi sõidukiirust 135 km/h projekti sihteesmärgi 160 kilomeetrini tunnis arvestades kõiki ohutusnõudeid, tagada seeläbi kiirema ühenduse oluliste sihtkohtade vahel ja tõsta piirkondade konkurentsivõimet. Aegruumilise vahemaa vähenemine loob eelkõige eelduse autotranspordi vajaduse vähenemise nendel suundadel ning nende asendamise keskkonnasäästlikuma reisirongiliikluse kasuks.
Praegune rööbastee geomeetria (kõvera raadiused, välisrööpa kõrgendused) Tapa - Narva liinil ei võimalda lõiguti ilma täiendavate ümberehitusteta rongide sõidukiirust tõsta. Kiiruse tõstmiseks tuleb Tapa-Kadrina, Kiviõli-Püssi, Jõhvi-Oru ja Püssi-Kohtla jaamavahe lõikudel teostada rööbastee geomeetria ümberehitust ja kapitaalremonti KB tüüpi rööpakinnitustega betoonliipritega Soldina-Narva lõigul. Kokku rekonstrueeritakse või uuendatakse ca 12 kilomeetrit rööbasteed. Tulemuseks on normatiividele vastav raudtee plaanigeomeetria, mis võimaldab reisirongidele kiirusi valdavalt kuni 160 km/h.
Kõverate õgvendamiseks on vajalik riigi poolt maade omandamine. Õgvendustel ja kapitaalremondi lõikudel paigaldatakse uued pealisehitusmaterjalid (ballast, rööpad, liiprid jms), teostatakse vajalikke pinnasetöid, rajatakse truupe ja veeviimarid. Jaamades, kus ekspress rong ei peatu, asendatakse olemasolevad peatee pöörmed betoonprussidel pöörmetega, võimaldamaks jaamast kiiremat läbisõitu. Peateest üles võetavat materjali taaskasutatakse kõrvalteede kapitalremondi teostamiseks jaamades. Liinile jäävates jaamades teostatakse ehitustöid elektrifitseerimiseks vajalike eelduste loomiseks st demonteeritakse kontaktvõrgu mastidele ette jäävaid rööbasteid ja vahetatakse välja valitud jaamateede sõrestikud. Oru jaamas ehitatakse uus 100 m pikkune laiema ohualaga ooteplatvorm.