2021. aasta oli Eesti Raudtee jaoks väljakutsete rohke, kuid aasta lõpetati siiski positiivselt ‒ veomahud ettevõtte taristul näitasid väikest tõusu. „Enim kasvasid kohaliku veo maht ‒ võrreldes eelmise aastaga 33%, mille tõusu tingis põlevkivi vedude taastumine Eesti Raudtee taristul ning eksportveod, mis tõusid 2020. aastaga võrreldes 41%,“ kommenteeris AS Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Zimmermann. Kaubaveomaht Eesti Raudtee taristul moodustas kokku 2021. aastal kokku pea 12,8 miljonit tonni, mida on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes ligikaudu 11% rohkem. Kõige enam veetavateks kaubagruppideks Eesti Raudtee taristul on väetised, mineraalsed kütused ning keemiakaubad.

Transiitveod moodustasid eelmise aasta jooksul Eesti Raudteel liikunud vedudest pea 9,5 mln tonni, mis on 9% rohkem kui 2020. aastal. Konteinerveod moodustasid Eesti Raudtee taristul aastaga kokku 56,4 tuhat TEU-d, mis on võrreldes 2020. aastaga pea 26% rohkem.

Reisijateveo kasv jäi siiski tagasihoidlikuks ning COVID-19 eelseid numbreid kahjuks ei saavutatud. Kohalikus ühenduses sõitis 2021. aastal rongidega kokku pea 6,1 miljonit reisijat, mis on võrreldes 2020. aasta sama perioodiga 2% rohkem. 2021. aastal ulatus investeeringute kogumaht pea 32 miljoni euroni ning suurimad projektid, mis said sel aastal tehtud, olid Paldiski mnt viadukti laiendus, Emajõe sild ning õgvendustööd, Balti jaama laiendustööd ning turvangusüsteemide kaasajastamine ja Veerenni ülekäigu ohutuslahenduse paigaldus.

2022. aastal investeerib AS Eesti Raudtee raudteetaristu arendusse juba 63,6 miljonit eurot. „Suurimad fookuses olevad projektid on sel aastal elektrifitseerimine Tartu suunal, teise peatee ehitusega edasiminek Keila-Paldiski suunal, liiklusjuhtimissüsteemide uuendamine, Haapsalu raudtee ehituse teise etapi projekteerimistega lõpetamine ning ehitamisega alustamine, ülekäikude ja ülesõitude ohutustaseme tõstmine, Tartu jaama teedevahelise platvormi ehitus ning raudtee kapitaalremont ja kurvide õgvendamine Aegviidu-Tapa jaamade vahel raudteel kiiruste tõstmiseks. Samuti alustatakse sorteerimismäe üle viimist Ülemistelt Tapale, et valmistuda ette Ülemiste terminali ehituseks,“ kommenteeris Zimmermann.