Eesti Raudtee ulatuslikud taristu rekonstrueerimistööd ja turvalisuse tagamiseks kehtestatud kiiruspiirangud hakkavad järgmisel aastal mõjutama rongiliikluse graafikut.

„2023. aastal oli fookus Tapa jaama suuremahulisel ümberehitusel, mille käigus rekonstrueeriti olemasolevad jaamateed ning taastati jaama sorteerimisvõimekus eesmärgiga kaubarongide sorteerimine Ülemistelt ära tuua. Mahukad tööd jätkuvad nüüd ka tuleval aastal, kui jätkatakse liiklusjuhtimissüsteemide ja ülesõidukohtade moderniseerimisega, elektrifitseeritakse raudtee ja liigutakse edasi raudteekõverate õgvendamise ja kapitaalremonditöödega,“ kommenteeris AS Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin.

Kõik need tööd loovad eelduse reisirongide kiiruste tõusuks raudteel lähitulevikus. Seni aga palutakse reisijatelt tähelepanelikkust muutuvate liiklusgraafikute osas, mille kohta saab kõige värskema info Elroni kodulehelt www.elron.ee

2023. aastal valmistati ette hanked peamise fookusega liikuda 2024. aastal töödega Tapa–Tartu liinile. Esimese kolme õgvendusega sellel liinil alustati juba 2023. a lõpus, paralleelselt minnakse edasi Tapa–Kaarepere ning Kaarepere–Tartu lõikudele. Lisaks raudtee kapitaalremonditöödele ja õgvendustele rekonstrueeritakse ka mitmeid truupe, rajatakse üks sild, Põdrangu ülesõidukoha ning Ausi ja Kaarepere ülekäigukohtade piirkonda rajatakse tunnelid. Ümber ehitatakse ka Vägeva, Pedja ja Kaarepere ooteplatvormid, mis viiakse vastavusse kiirusele 160 km/h kehtestatud nõuetega. 2024. aastal jätkatakse ka uue kontaktvõrgu rajamisega Lagedi–Tapa–Tartu lõigul.

Eesti Raudtee eesmärk on 2024. aasta lõpuks õgvendada kõik ettenähtud raudteekõverad ja välja ehitada rajatised Tapa–Tartu liinil. Töid tehakse kokku 37 km raudtee ulatuses. Samuti tehakse ettevalmistavaid tegevusi, et liikuda tööjärjega Tapa–Narva ja Tartu–Valga suundadele.