AS Eesti Raudtee ja OÜ GoTrack sõlmisid 7,8 miljoni euro suuruse lepingu Palupera–Puka raudteelõigu õgvenduste ehituseks ja kapitaalremondi teostamiseks. Raudteetööd on vajalikud, et luua eeldused piirkiiruse tõstmiseks kuni 160 km/h ja parandada ühendust Lätiga.
“Rongide piirkiiruse tõstmiseks tuleb parendada Palupera–Puka raudteelõigu geomeetriat ja välja vahetada peatee amortiseerunud raudbetoonsõrestik ning ballast, sh Palupera jaamas koos jaamateede pöörmetega. Samuti on ettenähtud raudteelõigule jäävate truupide ja muude tehnovõrkude ja -rajatiste projekteerimine ja ehitamine,“ kommenteeris AS-i Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Imre Reipõld.
Lisaks kiiruste tõstmisele on Palupera–Puka raudteelõigu rekonstrueerimine oluline militaareesmärkidest lähtuvalt, et võimaldada sõjatehnika vedamist mööda raudteed Eesti Vabariigi, Euroopa Liidu ja NATO liikmesriikide vahel. Lõik toetab piiriülest liiklust Tapa sõjaväebaasist Lätti ja vastupidi.
Projekti realiseerimiseks omandati juurde ca 3,2 hektarit maad. Maade omandamine protsess on lõppenud ning kõik õgvendamiseks vajalikud maad on tänaseks riigi omandis. ”Nii nagu meie teiste projektide puhul on ka siin märksõnaks taaskasutus ning Palupera–Puka raudteelõigul osa peateedest ülesvõetavaid pikkrööpaid taaskasutatakse sama raudteelõigu peatees,” lisas Reipõld.
Ehitustöid hakkab teostama OÜ GoTrack. „Tihedas konkurentsis võidetud hanke realiseerimisel saame anda oma panuse Eesti raudteevõrgu arengusse. Meie töö loob eeldused rongide sõidukiiruste kasvuks, liikluse ohutuse tagamiseks ning raudteetranspordi konkurentsivõime parandamiseks. Meie meeskonna eesmärk on tagada tööde kvaliteetne ja tähtaegne teostus,“ kommenteeris GoTracki juhatuse liige Kalvi Pukka.
Põhilised ehitustööd on planeeritud aastatesse 2025-2026.
Projekti rahastab Eesti riik kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemise tulust ja kaasrahastab „EstMilMob“ toetuslepingu raames Euroopa Liit.