Eesti Raudteel on käsil väga ambitsioonikad investeeringuprojektid, mis viivad raudteetaristu kvaliteedi, liiklusjuhtimise ja ohutuse uuele tasandile. Peale raudtee elektrifitseerimise, õgvendamise ning kaasuva taristu uuendamise, moderniseeritakse ka liiklusjuhtimissüsteeme. Nüüdseks on küll jõutud lõpuni suuremate ehitustöödega Tartu suunas, kuid Tapa uute liiklusjuhtimissüsteemide sisselülitamine lükkus edasi kaks nädalat.
„Meil oli kokkulepe töövõtjaga, et esimeses etapis pidi valmima Tapa jaama uus turvangusüsteem selle nädala jooksul ning meil oli info, et saame uue liiklusjuhtimissüsteemi kasutusele võtta alates septembrist. Selle teadmisega me ka toimetasime ja see oleks võimaldanud septembri algusest taastada kiirused Tartu suunal varasemale tasemele. Kahetsusväärselt on meie lepingupartner Siemens Mobility OY meid alles nüüd teavitanud, et kuigi tööd on füüsiliselt valmis ja mõlema poolt testitud, siis ohutusega seonduva dokumentatsiooni kättesaamine viibib kuni 19. septembrini. Enne selle kättesaamist ei ole meil luba süsteemi sisse lülitada,“ ütles Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Zimmermann.
Tema sõnul oli tegemist ettenägematute riskide realiseerumisega, kus reisijatevedu korraldav Elron ei saa veel kaks nädalat uue graafiku järgi sõita ning kasutusele peab jääma seni kehtinud rongigraafik, kus on siiski taastatud täismahus Tartu liini rongid ja puudub vajadus asendusbusse kasutada.
„Hetke variantidest oli see kõige parem ohutu raudteeliikluse tagamiseks Tartu suunal. Uue graafiku peale saame üle minna alates 22. septembrist,“ lisas Zimmermann.
Eesti Raudtee vabandab reisijate ees tekkinud olukorra pärast!
Taustainfo:
Turvangusüsteemide (CCS) moderniseerimise projekt eesmärk on välja vahetada vananenud (aastatest 1960-1980) ja tööjõumahukad liiklusjuhtimise tehnoloogiad, mis oluliselt pärsivad võimalusi raudtee toimepidevuse tagamiseks.
See projekt hõlmab suurema osa Eesti Raudtee raudteelõikudest ning uuendusprogramm on kavas läbi viia kolmes etapis. Tööde toimuvad esimeses faasis liinidel Tartu–Valga, Tapa–Tartu, Tapa–Narva ja Tartu–Koidula ning teises faasis Tallinn–Tapa ja Valga–Koidula liinidel. CCS leping on seotud esimese ja teise etapiga ning see loob aluse kogu võrgu üleminekule Euroopa raudteeliikluse juhtimissüsteemile (ERTMS / ETCS) kolmandas etapis. Siemens Mobility Oy vastutab süsteemi tarnimise ja projekti üldise juhtimise eest. Uuendustega luuakse eeldused ka liikluse kaugjuhtimiseks.