Eesti Raudtee suured ehitustööd Tartu suunas on jõudnud lõppfaasi, kuid uute liiklusjuhtimissüsteemide sisselülitamine Tapa jaamas lükkub edasi. Seetõttu pikendatakse Tartu suunalist graafikut nädala võrra edasi senikaua, kui töövõtja saab oma töödega lõpetatud.

 „Kahetsusväärselt on lepingupartner Siemens Mobility OY meid teavitanud, et nad ei jõua tähtaegselt oma töödega valmis. Ohutusega seonduva dokumentatsiooni tegemine võtab veel siiski aega, kuna töövõtja teeb esmakordselt Siemensi tehnoloogia ja nende Ukraina alltöövõtja poolse rööbasahelate tehnoloogia koostoime dokumenteerimist,“ ütles Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Zimmermann.

Tema sõnul on ohutu raudteeliikluse tagamiseks parim lahendus hetkel edasi minna kehtiva liiklusgraafikuga kuniks töövõtja saab tagada kindluse, et tööd on lõpetatud. Alles peale seda saab Eesti Raudtee sisse lülitada Tapa jaama uue liiklusjuhtimissüsteemi, mis võimaldab raudteel kiirusi tõsta.

Eesti Raudtee vabandab raudtee kasutajate ees tekkinud olukorra pärast ning palub jälgida reisijatevedu korraldava Elroni kodulehte www.elron.ee, kus on täpsem informatsioon kehtivatest sõidugraafikutest ja ka nende võimalikest muudatustest..

Taustainfo:

Turvangusüsteemide (CCS) moderniseerimise projekt eesmärk on välja vahetada vananenud (aastatest 1960-1980) ja tööjõumahukad liiklusjuhtimise tehnoloogiad, mis oluliselt pärsivad võimalusi raudtee toimepidevuse tagamiseks ja raudteel kiiruste tõstmiseks.

See projekt hõlmab suurema osa Eesti Raudtee raudteelõikudest ning uuendusprogramm on kavas läbi viia kolmes etapis. Tööde toimuvad esimeses faasis liinidel Tartu–Valga, Tapa–Tartu, Tapa–Narva ja Tartu–Koidula ning teises faasis Tallinn–Tapa ja Valga–Koidula liinidel. CCS leping on seotud esimese ja teise etapiga ning see loob aluse kogu võrgu üleminekule Euroopa raudteeliikluse juhtimissüsteemile (ERTMS / ETCS) kolmandas etapis. Siemens Mobility Oy vastutab süsteemi tarnimise ja projekti üldise juhtimise eest. Uuendustega luuakse eeldused ka liikluse kaugjuhtimiseks.