Eesti Raudtee ja Leonhard Weiss OÜ allkirjastasid lepingu Tartu–Reola jaamavahe ja Reola jaama peatee kapitaalremondi teostamiseks. Pea 5,2 miljoni eurose projekti eesmärk on parandada raudtee seisukorda, tagada pikem kasutusiga ning tõsta liiklejate ohutust. Ehitustöid kaasrahastatakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.
Tööde käigus asendatakse olemasolevad puitliiprid uute betoonliipritega ning vahetatakse välja ballast. Raudtee ehitusosakonna juhi Inna Romandi sõnul on projektis oluline roll ka ringmajanduse põhimõtetel.
„Oma töös järgime ka ringmajanduslikke põhimõtteid, just seetõttu paigaldame olemasolevad heas seisukorras pikkrööpad teesse tagasi. Samuti laiendatakse lõiguti muldkeha, et tagada nõuetekohane laius,“ kommenteeris Romandi.
Ohutus ennekõike
Lisaks raudteeinfrastruktuuri uuendamisele panustatakse oluliselt liiklejate ohutusse. Projekti raames teostatakse kapitaalremont Aardla–Petseri ja Lange raudteeülesõidukohtadel, ning remonditakse lõigule jääv viis raudteeülekäigukohta.
Maasika ja Väike-Kaar raudteeülekäigukohad asendatakse Eesti Raudtee ja Tartu linna koostööprojekti raames tunnelitega, mis kõrvaldab ohud raudtee ja jalakäijate ristumiskohas.
Ettevalmistustöödega, nagu võsa raadamine, saab töövõtja alustada kohe, kuid suuremad raudteetööd ise algavad 2026. aasta kevadel.
Ehitustööde teostamise lõpptähtaeg on 30. oktoober 2026.